Zadania dla dzieci z grupy I i II

 

 

Temat dnia: Wesołych Świąt- dobroczynność.

 CELE OGÓLNE:

  • poznanie dobroci jako wartości niosącej szczęście innym;
  • kształtowanie postawy życzliwości;
  • rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wyciągania wniosków;
  • ukazanie mocy jaką ma dobroć płynąca prosto z serca

 

Słuchanie piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=Sd2CWNIYRM4

próba powtórzenia układu tanecznego pokazanego w filmiku.        

 

„Aniołki na chmurki” – zabawa ruchowa. Rodzic rozkłada na podłodze szablony dużych chmur. Dziecko anioł przy dźwiękach np. dzwoneczków (lub dowolnej muzyki) biega na palcach po pokoju.

Gdy muzyka cichnie, stają na chmurach zgodnie z zasadą (stań na najmniejszej chmurce, stań na chmurze w środku, stań na dużej chmurze, małej  itp)

 

„Anioły dobroczynności” – praca plastyczna. Dzieci naklejają na środku kartonu A4 niebieski trójkąt (suknia Anioła), u góry trójkąta przyklejają koło w kolorze skóry (głowa Anioła). Do koła przyklejają kawałki włóczki lub paski bibuły (włosy). Elementy twarzy, aureolę, ręce i nogi dorysowują mazakami lub kredkami pastelowymi. Na koniec maczają dłoń w białej lub niebieskiej farbie rozlanej na tacce i odciskają ją po bokach sukni Anioła (skrzydła). Skrzydła mogą obsypać brokatem lub dokleić do nich kilka piórek.

  • kartki A4, niebieskie trójkąty, koła origami w kolorze skóry, tacki z rozlaną

 

„Złote serce” – praca indywidualna z dzieckiem twórczym. Dziecko układa na dywanie złote serca z różnych przedmiotów: żółtych plastikowych nakrętek, żółtych klocków, żółtych szarf itp. • różne przedmioty w kolorze żółtym (klocki, szarfy, plastikowe nakrętki itp.)

 

„Maluję ogromne serce” – praca indywidualna z dzieckiem wymagającym wsparcia w zakresie doskonalenia motoryki. Dziecko maluje złotą farbą (może malować dłonią lub grubym, dużym pędzlem) wielkie serce.

  • złota farba, wielki szablon serca z papieru, gruby, duży pędzel

 

Zadania dla dzieci z gr. III

 

 

Temat dnia: Święta tuż, tuż – Przyjechała do nas zima.

Cele:

  • kształtowanie umiejętności dostrzegania charakterystycznych cech pór roku,
  • zapoznanie z treścią wiersza i wprowadzenie dzieci w świat literatury dziecięcej,
  • utrwalenie nazw dni tygodnia,
  • wzbogacenie słownictwa o nowe wyrazy,
  • rozwijanie pamięci mechanicznej dzieci,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej.

„Wirujące płatki śniegu” – zabawa ruchowa. Dzieci rozkładają ręce w bok, kręcą się wokół własnej osi, na sygnał słuchowy – klaśnięcie, płatki opadają na ziemię – dzieci kładą się na dywanie.

 

Wysłuchanie piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=472lGSLlRzs 

                                                                                      

„Zima” – rysowanie skojarzeń związanych z zimą. 
Dziecko otrzymuje kartkę, na której ma narysować rzeczy kojarzące się
z zimą (np. płatek śniegu, bałwan, choinka, Mikołaj, rękawiczki, itp.)

 

„Przyjechała zima wozem” słuchanie wiersza Lucyny Krzemienieckiej.

Przyjechała zima wozem. A z kim?
Ze śniegiem i mrozem. 
Zaraz w poniedziałek 
ubieliła pola kawałek. 
A we wtorek? 
Brylantami obsypała borek.                    
A w środę? 
Położyła lusterko na wodę. 
A w czwartek? 
Zmroziła na tarninie tarki. 
A w piątek? 
Dorzuciła śniegu w każdy kątek? 
A w sobotę? 
Malowała na szybach kwiaty złote. 
A w niedzielę? 
Uszczypnęła w nos Anielę! 

Wyjaśnienie niezrozumiałych słów: ubieliła, borek, tarnina, tarki.

Ponowne wysłuchanie wiersza ze zwróceniem uwagi:
– Co zrobiła pani Zima w kolejne dni tygodnia?
Omówienie, co zrobiła pani Zima:
– w poniedziałek (dzieci próbują odpowiadać na pytania),
– We wtorek …, itp.

 

Zadania dla dzieci z gr. IV i V    

 

Temat dnia: Świąteczne tradycje.

 

Cele:

  • zapoznanie dzieci z tradycjami i zwyczajami związanymi z obchodami świąt Bożego Narodzenia,
  • rozwijanie logicznego myślenia,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych.

Praca z KP2- str.26a rozwijanie sprawności grafomotorycznej,  spostrzegawczości  i koordynacji wzrokowo-ruchowej dzieci.

„Przygotowania do świąt„ – kończenie zdań. Dziecko kończy rozpoczęte przez Rodzica zdanie. Dzieci liczą, z ilu słów składa się ułożone przez nie zadanie.

„Rozmowa  na temat ozdób choinkowych” dziecko odpowiada na pytania:     

  • Czym można ozdobić choinkę?
  • Z czego można zrobić ozdoby choinkowe?
  • Jakie  ozdoby można  zrobić z ciasta?.

„ Puzzle” – układanie puzzli z obrazka świątecznego z gazety lub kartki świątecznej, potnij obrazek na 6 części i ułóż je w całość na kartce.

Książka „Kodowanie” -str.59,60,61 – ćwiczenia logicznego myślenia.