Zadania dla dzieci z grupy I i II
Temat dnia: Wesołych Świąt- dobroczynność.
CELE OGÓLNE:
- poznanie dobroci jako wartości niosącej szczęście innym;
- kształtowanie postawy życzliwości;
- rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wyciągania wniosków;
- ukazanie mocy jaką ma dobroć płynąca prosto z serca
Słuchanie piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=Sd2CWNIYRM4
próba powtórzenia układu tanecznego pokazanego w filmiku.
„Aniołki na chmurki” – zabawa ruchowa. Rodzic rozkłada na podłodze szablony dużych chmur. Dziecko anioł przy dźwiękach np. dzwoneczków (lub dowolnej muzyki) biega na palcach po pokoju.
Gdy muzyka cichnie, stają na chmurach zgodnie z zasadą (stań na najmniejszej chmurce, stań na chmurze w środku, stań na dużej chmurze, małej itp)
„Anioły dobroczynności” – praca plastyczna. Dzieci naklejają na środku kartonu A4 niebieski trójkąt (suknia Anioła), u góry trójkąta przyklejają koło w kolorze skóry (głowa Anioła). Do koła przyklejają kawałki włóczki lub paski bibuły (włosy). Elementy twarzy, aureolę, ręce i nogi dorysowują mazakami lub kredkami pastelowymi. Na koniec maczają dłoń w białej lub niebieskiej farbie rozlanej na tacce i odciskają ją po bokach sukni Anioła (skrzydła). Skrzydła mogą obsypać brokatem lub dokleić do nich kilka piórek.
- kartki A4, niebieskie trójkąty, koła origami w kolorze skóry, tacki z rozlaną
„Złote serce” – praca indywidualna z dzieckiem twórczym. Dziecko układa na dywanie złote serca z różnych przedmiotów: żółtych plastikowych nakrętek, żółtych klocków, żółtych szarf itp. • różne przedmioty w kolorze żółtym (klocki, szarfy, plastikowe nakrętki itp.)
„Maluję ogromne serce” – praca indywidualna z dzieckiem wymagającym wsparcia w zakresie doskonalenia motoryki. Dziecko maluje złotą farbą (może malować dłonią lub grubym, dużym pędzlem) wielkie serce.
- złota farba, wielki szablon serca z papieru, gruby, duży pędzel
Zadania dla dzieci z gr. III
Temat dnia: Święta tuż, tuż – Przyjechała do nas zima.
Cele:
- kształtowanie umiejętności dostrzegania charakterystycznych cech pór roku,
- zapoznanie z treścią wiersza i wprowadzenie dzieci w świat literatury dziecięcej,
- utrwalenie nazw dni tygodnia,
- wzbogacenie słownictwa o nowe wyrazy,
- rozwijanie pamięci mechanicznej dzieci,
- rozwijanie orientacji przestrzennej.
„Wirujące płatki śniegu” – zabawa ruchowa. Dzieci rozkładają ręce w bok, kręcą się wokół własnej osi, na sygnał słuchowy – klaśnięcie, płatki opadają na ziemię – dzieci kładą się na dywanie.
Wysłuchanie piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=472lGSLlRzs
„Zima” – rysowanie skojarzeń związanych z zimą.
Dziecko otrzymuje kartkę, na której ma narysować rzeczy kojarzące się
z zimą (np. płatek śniegu, bałwan, choinka, Mikołaj, rękawiczki, itp.)
„Przyjechała zima wozem” słuchanie wiersza Lucyny Krzemienieckiej.
Przyjechała zima wozem. A z kim?
Ze śniegiem i mrozem.
Zaraz w poniedziałek
ubieliła pola kawałek.
A we wtorek?
Brylantami obsypała borek.
A w środę?
Położyła lusterko na wodę.
A w czwartek?
Zmroziła na tarninie tarki.
A w piątek?
Dorzuciła śniegu w każdy kątek?
A w sobotę?
Malowała na szybach kwiaty złote.
A w niedzielę?
Uszczypnęła w nos Anielę!
Wyjaśnienie niezrozumiałych słów: ubieliła, borek, tarnina, tarki.
Ponowne wysłuchanie wiersza ze zwróceniem uwagi:
– Co zrobiła pani Zima w kolejne dni tygodnia?
Omówienie, co zrobiła pani Zima:
– w poniedziałek (dzieci próbują odpowiadać na pytania),
– We wtorek …, itp.
Zadania dla dzieci z gr. IV i V
Temat dnia: Świąteczne tradycje.
Cele:
- zapoznanie dzieci z tradycjami i zwyczajami związanymi z obchodami świąt Bożego Narodzenia,
- rozwijanie logicznego myślenia,
- rozwijanie umiejętności matematycznych.
Praca z KP2- str.26a rozwijanie sprawności grafomotorycznej, spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej dzieci.
„Przygotowania do świąt„ – kończenie zdań. Dziecko kończy rozpoczęte przez Rodzica zdanie. Dzieci liczą, z ilu słów składa się ułożone przez nie zadanie.
„Rozmowa na temat ozdób choinkowych” dziecko odpowiada na pytania:
- Czym można ozdobić choinkę?
- Z czego można zrobić ozdoby choinkowe?
- Jakie ozdoby można zrobić z ciasta?.
„ Puzzle” – układanie puzzli z obrazka świątecznego z gazety lub kartki świątecznej, potnij obrazek na 6 części i ułóż je w całość na kartce.
Książka „Kodowanie” -str.59,60,61 – ćwiczenia logicznego myślenia.
You must be logged in to post a comment.